Pomoc przy wybieraniu listwę i zlewozmywaków

Jeśli ktoś myśli, że dzisiaj sprzedawca jest osobą, która zajmuje się tylko podawaniem produktów i odbieraniem za nie należności, to jest w błędzie. Dzisiaj do sprzedawców wymaga się zdecydowanie więcej. Tm bardziej, jeśli mają oni okazję pracować w sklepach innych niż spożywcze. W zasadzie w każdym sklepie pojawiają się klienci, którzy potrzebują porady czy informacji ze strony sprzedawcy. W sklepach specjalistycznych jest to szczególnie widoczne. Jeśli na przykład nie wiemy, jaka listwa przypodłogowa będzie pasować o wybranych przez nas paneli, to właśnie sprzedawca może nam pomóc w tym zakresie.

Sprzedawcy w sklepach, gdzie asortyment jest z wybranej kategorii, są często doradcami klientów. Ich zadaniem jest nie tylko sprzedawanie, ale i udzielanie odpowiedzi na pytania, rozwiewanie wątpliwości. Sprzedawca ma tak rozmawiać z klientem, by ułatwił mu podjęcie decyzji. Jeśli klient nie wie, jaki zlewozmywak wybrać, sprzedawca powinien przedstawić mu te produkty, które jego zdaniem zasługują na uwagę i które z nich powinny być kupione. W takich sytuacjach oczywiście sprzedawca zawsze powinien brać pod uwagę potrzeby klienta. Może zapytać go na przykład o to, ile planuje wydać na dany produkt i czy ma względem niego jakiś szczególne oczekiwania. Nie jest to ze strony sprzedawcy wścibstwem czy ciekawością. Wynika raczej z tego, że zależy mu na tym, by jak najlepiej pomóc klientowi w dokonaniu najlepszego wyboru. Dlatego pytania ze strony sprzedawcy są jak najbardziej konieczne i zawsze mają one związek z planami zakupowymi klienta.